Dit was hem dan, de Adventure Run Grote Wielen 2017! Waar we maanden lang naar toe werkten, vloog ineens in twee hele korte dagen voorbij.

Maar wat was het een succes! Ruim 300 deelnemers zijn over de startstreep gestapt en hebben uiteindelijk (allemaal) ook de finish weten te behalen. Vele van hen modderig en doorweekt van het polsstokspringen en de eindhindernis, een aantal van hen met de gele paintball-vlekken nog in de haren en sommigen zelfs met een omweggetje naar de E10 achter de rug.

De succesformule van deze editie? Een volwaardig team van buitensport-instructeurs, gepassioneerde, gemotiveerde en digitaal/technisch aangelegde helden (lees: leveranciers, vrijwilligers, helpende handjes en beheerders), drie knappe koppen (exclusief geleverd door Stenden) en een stelletje toegewijde OutdoorNL-organisatoren!

 

Hoewel we graag napraten over dit succes, zijn het juist de ‘opbouwende-kritiek-puntjes’ die ervoor zorgen dat we de volgende editie nóg beter kunnen organiseren. Vandaar dat we woensdagochtend even rustig de tijd hebben genomen met elkaar, om dit mooie evenement te evalueren. Na grondig overleg en een héle stapel post-its, is dit samengevat wat we voor de volgende editie nog beter gaan doen:

 

  • We delen de tickets voor de volgende editie in, op basis van early-bird korting. Hoe eerder je besluit mee te doen, hoe hoger de korting is ten opzichte van de last-minute deelnemers!

 

  • We fine-tunen het punten registratiesysteem, zodat we straks de hele registratie kunnen beheren in ‘the cloud’ en a la minuut de uitslagen bekend kunnen maken met de deelnemers.

 

  • Er is plaats voor nog meer deelnemers aan de startlijn! Voor volgende editie schaven we ons marketingplan bij waar nodig en hopen we op nog meer aanmeldingen.

 

  • We willen kleine, praktische zaken vlak voor het evenement nog even delen met alle Adventure Run koppels, zodat er geen verwarring ontstaat over douchegelegenheid, barbecue tickets en parkeermogelijkheden.

 

  • Er wordt extra hulp ingezet om de op- en afbouw van een Adventure Run (en de challenges) te verbeteren en passen het draaiboek hierop aan. We willen het personeel en de vrijwilligers een gezellig drukke dag bezorgen, zonder stress.

 

Mis je punten? We horen graag van je en alle opbouwende kritiek én complimentjes zijn meer dan welkom. Schroom niet en neem eventjes contact met ons op. We zijn benieuwd hoe jij dit evenement beleefd hebt.

 

Het was een genot om aan deze Adventure Run te werken. Na zo’n tof evenement val je als organisatie heel eventjes in een zwart gat en is het wachten op de laatste reeks prachtige reeks foto’s en aftermovies. Heel eventjes, want dit evenement was tevens het startsein voor een nieuwe editie, op een nieuwe locatie.. Blijf je ons volgen, want de plannen rondom deze serie staan op het punt om los te barsten!

 

Tot snel,

Mariska

 


PS: een laatste shout-out naar ‘onze’ studenten Jarno, Isabelle & Laura (^^^). Die het lukte om aan het begin van dit project de bomen van het bos te onderscheiden en die tijdens hun stage een rol speelden in de organisatie en uitvoering van dit evenement! We wensen jullie heel veel succes met het vervolg van de opleiding en het begin van een mooie Leisure-management-carrière.